woensdag 20 juli 2011

20 juli Honeymoon Statepark

Vanmorgen om 07:15 uur opgestaan en de dag begonnen met een bakkie koffie.Nog even een wasje gedraaid en om 09:00 uur zaten we in de auto naar het Statepark dit is een park met een mooi wit strand aan de golf van mexico waar we naar graag even willen kijken. Het doel van vandaag is schelpen zoeken, dat wilden we eigenlijk in Clearwater Beach al doen maar daar was geen schelp te vinden.Quillian was dus een beetje teleurgesteld dat we thuis kwamen zonder schelpen in Nederland gaan we ook regelmatig schelpen zoeken dat vind hij erg leuk. Op de site van het park stond dat ze er voldoende te vinden waren dus wie niet waagt wie niet wint. Het eerste stuk van de route is eigenlijk het zelfde als naar Clearwater maar de tweede helft zagen we weer wat nieuwe dingen onderweg. We zijn nog even gestopt voor cheeserolls en wat te drinken em het zo'n 2 uurtjes waren we op de plaats van bestemming.En het is een mooi strand met veel schelpen, eerst nog even stoeltjes en een parasol gehuurd en het zoek werk kon beginnen. Er zaten hele mooie schelpen bij en we hebben ons er prima vermaakt dit is een echte aanrader!!! Danique heeft nog even met 2 Amerikanen staan praten die ons "Nederlands" herkenden ze waren in Nederland op vakantie geweest ze vroegen o.a hoe we hier zo terecht kwamen omdat hier hoofdzakelijk locals komen. het was er ook niet erg druk maar dat vonden wij wel lekker Je kunt er ook kajakken en fietsen huren wij wilden eerst een 4 persoons fiets huren maar vonden het toch iets te warm voor die inspanning.Na zo'n 3,5 uur hadden we het gezien en zijn we gaan douchen en om kleden. Toen we weer op de terug weg waten zag ik een bordje Tarpon Spring en omdat we nu zo lekker dichtbij waren wilde ik daar graag eventjes kijken.Het is een mooi plaatje met ook mooie huizen en bij de haven waan je je in Griekenland allemaal Griekse restaurantjes en souvenierswinkeltjes met sponzen. We hebben hier even een lekker ijsje gegeten en hier geen credietcrisis zoals in Griekenland nee gewoon grote bollen! Daarna zijn we richting huis gereden onderweg zijn we gestopt bij de Mac. Donalds (Quillian mocht kiezen) en toen we thuis kwamen zijn we allemaal nog even het zwembad ingedoken. Het was weer een leuk dagje en zeker voor herhaling vatbaar.

1. Dat klinkt erg leuk.... ga ik onthouden voor als we ooit weer eens naar Florida gaan!!

2. Leest weer als een hele geslaagde dag, en voor ons weer wat op de to do list.

3. Leuk dat die Amerikanen meteen door hadden dat jullie Nederlanders Zijn.
    Meestal worden we versleten voor Duitsers.
    Je kan ook erg lekker eten in Tarpon Spring.

4. Ik heb deze maar meteen even bij mijn favorieten gezet, ziet er erg mooi uit!
    Mooie schelpen hebben jullie gevonden.