vrijdag 15 juli 2011

15 juli Clearwater beach

vandaag vroeg opgestaan 07:00 uur want we gaan naar Clearwater beach en dat is 2 uurtjes rijden hier vandaan.We willen met de Little Toot mee om 11:00 uur.De ze tocht hebben we vorig jaar ook gedaan en vonden we erg leuk dus voor herhaling vatbaar. Het rijd onderweg lekker door en we zijn er om 10:30 uur onderweg een kleine stop gemaakt bij de Starbucks voor een Vanille Latte.Om 10:55 uur gaan be aan board en het is snikheet gelukkig gaan we gauw varen en krijgen we een lekker windje. Al snel zien we een vrouwtjes dolfijn die steeds weer snel onder duikt ze is op zoek naar eten en heeft geen zin om zich aan ons te laten zien. We varen veder en we zien weer een hoop mooie huizen met wat uitleg hier over de tocht is leuk maar als we dan weer terug richting de haven varen zijn we toch wat teleurgesteld dat we deze keer niet veel dolfijnen zagen. We stoppen opeens en de gids zegt dat er op deze plek heel de week al veel dolfijnen zitten en ze gaan proberen of ze met de boot willen spelen....En het lukt er komt een hele groep achter de boot zwemmen en spring hoog de lucht in geweldig om te zien!!! Ze blijven maar achter ons hangen en ze springen, zo hoog en dicht langs de boot dat we ze bijna aan kunnen raken.Als je fluit en ze toejuigd worden ze steeds enthousiaster en dat doen we dus ook. na zo'n 10 minuten komt de Sea screamer eraan en ligt de kapitein de boot stil zodat ze nu met hun mee kunnen in de golfen en wij varen terug naar de haven.Wij hebben er erg van genoten en gaan meer dan tevreden de boot af dit verdiend een extra tip.We gaan vervolgens terug naar de auto om de zwemspullen op te halen. We gaan bij het Hilton hotel stoelen en een parasol huren en zoeken een plekje op het strand we hebben het flink heet en duiken meteen de zee in.Het water is heerlijk warm, maar er drijft wel veel zeewier in. Helaas zijn er weinig schelpen op het strand dus Quillian heeft niet veel te zoeken dan maar samen een zandkasteel bouwen. Als hij zeker weet dat er geen vissen in de zee zit gaat hij er toch maar in en vervolgen krijgen we hem er niet meer uit( Quillian wil nooit de zee in omdat daar vissen in zitten)dat is weleens leuk voor de verandering. Om 15:00 hebben we genoeg zon gehad voor vandaag en gaan we even buiten douchen bij het Hilton hotel we laten ons nog een beetje drogen en gaan na een half uurtje naar de auto. Onderweg stoppen we nog even voor een ijsje bij de DQ. En als we veder rijden barst er een enorme regenbui los.We stoppen onderweg nog even om te eten bij Dennys dat heb ik voor het laatst 16 jaar geleden gedaan en ik vond het leuk en lekker het is zo'n echte Americaanse Dinner. Met een volle buik rijden we terug naar huis waar we nog even het zwembad in duiken. Het was een leuke warme dag.

1. Ooh heerlijk klinkt dit dagje, voor ons is Little Toot 2 weken geleden en wij vonden het ook erg leuk!!

2. Wat goed dat er in de staart van de little Toot tocht behoorlijk wat dolfijn zat. Ook nog aan het strand van Clearwater Beach... helemaal goed.

3. Little Toot, leuk! En ook zo veel dolfijnen gezien.
    Voor ons is het er dit jaar niet van gekomen.Volgend jaar gaan we het zeker wel doen.